Data wordt overal in een organisatie geproduceerd aan een ongezien tempo. Data gerelateerd aan werknemers, producten, klanten, … Een ingrijpende verandering in de bedrijfsomgeving dringt zich dan ook op met 3 dominante thema’s:
1. KLANTBETROKKENHEID EVOLUEERT ENORM
-
- iedereen is mobiel en iedereen wil toegang tot informatie EN sneller toegang tot die informatie
- mensen vertrouwen de mening van hun vrienden en hun collega’s meer dan dat ze merken vertrouwen
- het is makkelijker dan ooit om naar de concurrentie over te stappen
- 57% van de aankoopbeslissing is reeds gemaakt nog vooraleer een klant een verkoper belt
- 67% van het aankoopproces gebeurt volledig digitaal
- heden wint de klant’ervaring’ het van prijs&product als het op merkkeuze aankomt
2. PRODUCTIVITEIT IS KEY OM EEN ZAAK UIT TE BREIDEN
-
- de mogelijkheden zijn schaars, productiviteit is de manier om te groeien
- 40% van de productieve tijd van een medewerker gaat verloren door het wisselen van taken
- productie ‘tools’ kunnen geïntegreerd worden in bedrijfsprocessen om tijd te besparen en de productiviteit te verbeteren
3. EEN ANDER TEMPO VAN ZAKEN DOEN
-
- nieuwe technologie laat niet alleen nieuwe businessmodellen toe, ze evolueert ook aan een ongeziene snelheid
- mensen en processen moeten in staat zijn om heel snel te schakelen aan wijzigende marktsitutaties

- Heb je in je bedrijf ook het gevoel dat je niet snel genoeg kan reageren op de veranderende markt?
- Heb je het moeilijk om snel alle data te verzamelen in je bedrijf om beslissingen te kunnen nemen?
- Verlies je ook nog kostbare tijd omdat taken nog te weinig geoptimaliseerd zijn?